Paldies par Jūsu interesi, reģistrācija uz konferenci ir slēgta!

Sekot līdzi mūsu aktivitātēm varat:

Facebook - LU Starpnozaru izglītības inovāciju centrs

Mājaslapā - LU Starpnozaru izglītības inovāciju centrs

 

         

 

DABASZINĀTNES, MATEMĀTIKA, INŽENIERZINĀTNES UN TEHNOLOĢIJAS SKOLĀ EFEKTĪVI UN RADOŠI

Dabaszinātņu, matemātikas, inženierzinātņu un tehnoloģiju skolotāju konference

2024. gada 27. augustā

Latvijas Universitātes Akadēmiskajā centrā, Jelgavas ielā 1/3, Rīgā

Plānotā programma 

 

Plkst.

Aktivitāte

9.00 –  9.50

Reģistrācija (LU Zinātņu māja, pie ieejas durvīm)

10.00 – 10.15

Konferences atklāšana (LU Zinātņu māja, zāle- Alfa)

10.30 – 11.40 

Forums (LU Zinātņu māja, zāle Alfa)

Kāda ir matemātikas mācīšana un mācīšanās digitālajā laikmetā?

Forums (LU Zinātņu māja, 2.stāva kāpnes)

Kāda ir dabaszinātņu mācīšana un mācīšanās digitālajā laikmetā?

 

11.45 – 12.45

Ideju tirgus (LU Zinātņu māja, 103./104. auditorija)- 

  • Kā es mācu skolēniem analizēt, skaidrot un pamatot?
  • Kā es mācu strādāt ar tekstu?
  • Kā es mācu izmantot matemātiku dabaszinātnēs?
  • Kā tieku līdz dziļiem uzdevumiem?
  • Kā es mācu pašvadītās mācīšanās prasmes?
  • Kā es diferencēju mācību procesu?
  • Kā, izmantojot snieguma līmeņu aprakstus, iesaistu skolēnu labāku rezultātu sasniegšanā?
  • Kā skolēni manās stundās izmanto dažādas tehnoloģijas, apgūstot konkrētus satura jautājumus?
  • Kā es kā skolotājs izmantoju mākslīgā intelekta risinājumus?

Interaktīva izstāde (LU Zinātņu māja, 2. stāvs)– jaunas idejas un praktiskus piemērus radošam un efektīvam mācību darbam sniegs uzņēmēji un organizācijas.

12.45 - 13.25

Pārtraukums

13.25 - 14.05

Darbnīcas (LU Zinātņu māja, LU Dabas māja):

  • Domājošā klase. Vadītāja: LU EZTF SIIC pētniece Ildze Čakāne;
  • Kas ir rēķinpratība un kā iedziļināmies skolēnu sniegumā? Vadītāja: LU EZTF SIIC vadošā pētniece Ilze France;
  • Kā veidojam izpratni par tilpuma aprēķināšanu? Vadītāja: LU EZTF SIIC vecākā eksperte Laine Blūma;
  • Visualizing Success: Developing Spatial Ability in Young Learners. Vadītājs: LU EZTF SIIC viespētnieks Ergi Bufasi;
  • Rēķinpratība dabaszinībās. Vadītāja: LU EZTF SIIC zinātniskā asistente Marta Mikīte;
  • Kā skolēnam palīdzēt 'tikt uz priekšu', izlasot tekstu matemātikā? Vadītāja: Andreja Upīša Skrīveru vidusskolas matemātikas skolotāja Ilze Pilskalne;
  • Kāpēc pilnā kvadrāta atdalīšana ir nozīmīga algebrisko pārveidojumu veikšanas prasme? Vadītājas: Matemātikas satura eksperte un skolotāja Agnija Beinere, matemātikas satura eksperte Anželika Jevdokimova;
  • Kādā secībā mācīt funkcijas, vienādojumus, nevienādībās un kāpēc? Vadītāja: Jelgavas Valsts ģimnāzijas matemātikas skolotāja Evija Slokenberga;
  • Kā organizēt darbu jomā un klasē, lai akcentētu skolēna mācīšanos iedziļinoties? Vadītājas: Talsu 2. vidusskolas matemātikas skolotājas Evija Ozola un Indra Pauliņa;
  • Kā mākslīgā intelekta (AI) rīki var palīdzēt matemātikas skolotāja ikdienas darbā? Vadītājas: Babītes vidusskolas matemātikas skolotāja Ieva Eltermane un LU EZTF SIIC vecākā eksperte Aira Kumerdanka;
  • Monitoringa un CE darbi bioloģijā - ko rāda skolēnu atbildes? Pētniecība. Vadītāja: Bauskas Valsts ģimnāzijas bioloģijas skolotāja Lāsma Krastiņa;
  • ĢIS uzdevumi ģeogrāfijā. Vadītājas: Ikšķiles vidusskolas ģeogrāfijas skolotāja Līna Bužoka un Ķekavas vidusskolas ģeogrāfijas skolotāja Santa Baumane;
  • Ko varam mācīties no skolēnu snieguma CE ģeogrāfijā? Vadītāji: Kuldīgas Centra vidusskolas ģeogrāfijas skolotāja Iveta Eglīte un LU EZTF SIIC vadošais pētnieks Ģirts Burgmanis;
  • SLA un atgādņu izmantošana eksperimenta izvērtēšanas mācīšanai un vērtēšanai. Vadītājs: Tukuma Raiņa Valsts ģimnāzijas fizikas skolotājs Valdis Zuters;
  • Domājošā klase - skaidrošanas prasmes izmantošana fizikas stundās. Vadītājs: Siguldas Valsts ģimnāzijas fizikas skolotājs Jānis Bukins;
  • Kompleksa pieeja pamatskolas bioloģijas satura īstenošanai. Vadītājas: Bioloģijas mācību satura eksperte un skolotāja Daiga Brante, bioloģijas mācību satura eksperte Madara Lāce;
  • Monitoringa un CE darbi bioloģijā - ko rāda skolēnu atbildes? Prasmes. Vadītājs: LU EZTF SIIC vecākais eksperts Andris Nikolajenko;
  • Skolēnu maldīgie priekšstati un to izmantošana ķīmijas apguvē 8.-9. klasē (pamatojot, skaidrojot, argumentējot). Vadītājs: LU EZTF SIIC pētnieks Kārlis Greitāns;
  • Kad un kā mācīt par šķīdumiem? Vadītāja: LU EZTF SIIC vecākā eksperte Ilze Cīrule.

14.15 - 14.55

Darbnīcas (LU Zinātņu māja, LU Dabas māja):

  • Domājošā klase. Vadītāja: LU EZTF SIIC pētniece Ildze Čakāne;
  • Kas ir rēķinpratība un kā iedziļināmies skolēnu sniegumā? Vadītāja: LU EZTF SIIC vadošā pētniece Ilze France;
  • Kā veidojam izpratni par tilpuma aprēķināšanu? Vadītāja: LU EZTF SIIC vecākā eksperte Laine Blūma;
  • Visualizing Success: Developing Spatial Ability in Young Learners. Vadītājs: LU EZTF SIIC viespētnieks Ergi Bufasi;
  • Rēķinpratība dabaszinībās. Vadītāja: LU EZTF SIIC zinātniskā asistente Marta Mikīte;
  • Kā skolēnam palīdzēt 'tikt uz priekšu', izlasot tekstu matemātikā? Vadītāja: Andreja Upīša Skrīveru vidusskolas matemātikas skolotāja Ilze Pilskalne;
  • Kāpēc pilnā kvadrāta atdalīšana ir nozīmīga algebrisko pārveidojumu veikšanas prasme? Vadītājas: Matemātikas satura eksperte un skolotāja Agnija Beinere, matemātikas satura eksperte Anželika Jevdokimova;
  • Kādā secībā mācīt funkcijas, vienādojumus, nevienādībās un kāpēc? Vadītāja: Jelgavas Valsts ģimnāzijas matemātikas skolotāja Evija Slokenberga;
  • Kā organizēt darbu jomā un klasē, lai akcentētu skolēna mācīšanos iedziļinoties? Vadītājas: Talsu 2. vidusskolas matemātikas skolotājas Evija Ozola un Indra Pauliņa;
  • Kā mākslīgā intelekta (AI) rīki var palīdzēt matemātikas skolotāja ikdienas darbā? Vadītājas: Babītes vidusskolas matemātikas skolotāja Ieva Eltermane un LU EZTF SIIC vecākā eksperte Aira Kumerdanka;
  • Monitoringa un CE darbi bioloģijā - ko rāda skolēnu atbildes? Pētniecība. Vadītāja: Bauskas Valsts ģimnāzijas bioloģijas skolotāja Lāsma Krastiņa;
  • ĢIS uzdevumi ģeogrāfijā. Vadītājas: Ikšķiles vidusskolas ģeogrāfijas skolotāja Līna Bužoka un Ķekavas vidusskolas ģeogrāfijas skolotāja Santa Baumane;
  • Ko varam mācīties no skolēnu snieguma CE ģeogrāfijā? Vadītāji: Kuldīgas Centra vidusskolas ģeogrāfijas skolotāja Iveta Eglīte un LU EZTF SIIC vadošais pētnieks Ģirts Burgmanis;
  • SLA un atgādņu izmantošana eksperimenta izvērtēšanas mācīšanai un vērtēšanai. Vadītājs: Tukuma Raiņa Valsts ģimnāzijas fizikas skolotājs Valdis Zuters;
  • Domājošā klase - skaidrošanas prasmes izmantošana fizikas stundās. Vadītājs: Siguldas Valsts ģimnāzijas fizikas skolotājs Jānis Bukins;
  • Kompleksa pieeja pamatskolas inženierzinību, fizikas un ķīmijas satura īstenošanai. Vadītāji: Fizikas un inženierzinību satura eksperts un skolotājs Edijs Freimanis, ķīmijas satura eksperts un skolotājs Vladislavs Klepikovs, ķīmijas satura eksperte un skolotāja Inga Melngaile;
  • Monitoringa un CE darbi bioloģijā - ko rāda skolēnu atbildes? Prasmes. Vadītājs: LU EZTF SIIC vecākais eksperts Andris Nikolajenko;
  • Skolēnu maldīgie priekšstati un to izmantošana ķīmijas apguvē 8.-9. klasē (pamatojot, skaidrojot, argumentējot). Vadītājs: LU EZTF SIIC pētnieks Kārlis Greitāns;
  • Kad un kā mācīt par šķīdumiem? Vadītāja: LU EZTF SIIC vecākā eksperte Ilze Cīrule.

15.00 - 16.00

Noslēguma diskusija ( LU Zinātņu māja, zāle- Alfa)  

Konferenci organizē Latvijas Universitātes Eksakto zinātņu un tehnoloģijas fakultātes Starpnozaru izglītības inovāciju centrs sadarbībā ar LU fakultātēm, Bioloģijas skolotāju asociāciju, Fizikas skolotāju asociāciju, Matemātikas skolotāju apvienību, Ķīmijas skolotāju asociāciju un Latvijas Ģeogrāfijas biedrību.