DABASZINĀTNES, MATEMĀTIKA, INŽENIERZINĀTNES UN TEHNOLOĢIJAS SKOLĀ EFEKTĪVI UN RADOŠI

Dabaszinātņu, matemātikas, inženierzinātņu un tehnoloģiju skolotāju konference

2025. gada 21. augustā

Latvijas Universitātes Akadēmiskajā centrā, Jelgavas ielā 1/3, Rīgā

Plānotā programma 

 

Plkst.

Aktivitāte

9.00 –  9.50

Reģistrācija (LU Zinātņu māja, pie ieejas durvīm)

10.00 – 10.15

Konferences atklāšana (LU Zinātņu māja, zāle- Alfa)

10.25 – 11.35

 Forums (LU Zinātņu māja, zāle Alfa)

 Kā un kāpēc mainās mācību metodika matemātikā? 

 

Forums (LU Zinātņu māja, 105./106. telpa)

Kas kļūst svarīgāk par citu, mācot dabaszinātnes un tehnoloģijas?

 

11.45 – 12.45

Ideju tirgus ( LU Zinātņu māja, 103./104. telpa)-   

  • Kā es mācu skolēniem analizēt, skaidrot un pamatot?
  • Kā es mācu strādāt ar tekstu?
  • Kā es mācu izmantot matemātiku dabaszinātnēs?
  • Kā es mācu dažādas stratēģijas matemātikā vai dabaszinātņu mācību priekšmetos?
  • Kā mācību procesā izmantoju 'dziļus' uzdevumus?
  • Kā es mācu pašvadītās mācīšanās prasmes?
  • Kā es diferencēju mācību procesu?
  • Kā, izmantojot snieguma līmeņu aprakstus, iesaistu skolēnu labāku rezultātu sasniegšanā?
  • Kā skolēni manās stundās izmanto dažādas tehnoloģijas, apgūstot konkrētus satura jautājumus?
  • Kā es mācu skolēniem apzināti izmantot mākslīgā intelekta risinājumus?

Sarunas ar ekspertiem- 

  • Pāvels Pestovs - Vērtēšanas ieviešanas izacinājumi.
  • Liene Purgaile - Augstākā līmeņa matemātikas eksāmens.

 

Sarunas viesistabā (LU Zinātņu māja, 205. telpa)-

  • Ko par izcilību zinātnē ir svarīgi zināt skolotājam? 
  • Durvis uz pasauli: skolu zinātniskie pētnieciskie darbi starptautiskajā vidē. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Interaktīva izstāde (LU Zinātņu māja, 2. stāvs)– jaunas idejas un praktiskus piemērus radošam un efektīvam mācību darbam sniegs uzņēmēji un organizācijas.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12.45 - 13.25

Pārtraukums

13.25 - 14.05

Darbnīcas (LU Zinātņu māja, LU Dabas māja):

  • Matemātiskās modelēšanas prasmju attīstīšana pamatskolas matemātikā. Vadītāja: Ilze France (LU EZTF SIIC);
  • Kā prasme jautāt palīdz iedziļināties matemātikas saturā? Vadītājas: Aira Kumerdanka (LU EZTF SIIC) un Ksenija Jakovļeva (Rīgas Valsts klasiskā ģimnāzija);
  • Praktiska darbnīca skolēnu izpratnes veicināšanai:  laukuma koncepts, figūru īpašības un problēmrisināšana. Vadītāja: Astrīda Cīrule (Konkordijas Universitāte; LU EZTF SIIC);
  • Dažādu līmeņu uzdevumu veidošana matemātikā. Vadītāja: Marta Mikīte (LU EZTF SIIC);
  • Shematisko zīmējumu izmantošana situāciju uzdevumu risināšanā  matemātikā. Vadītāja: Laine Blūma (LU EZTF SIIC);
  • Kā veidot sarunu stundā, lai vairāk skolēnu iesaistītos un domātu dziļāk? Vadītāja: Ildze Čakāne (LU EZTF SIIC); 
  • Apvērstās klases pieejas izmantošana vidusskolas matemātikā. Vadītāja: Liene Raituma (Jelgavas Valsts ģimnāzija, LU EZTF SIIC); 
  • Vērtēšana kā ceļvedis – skolēnu izaugsmes veicināšana ar mērķtiecīgu atgriezenisko saiti un mākslīgā intelekta rīkiem. Vadītājas: Evija Ozola ( Talsu 2. vidusskola, LU EZTF SIIC) un Indra Pauliņa (Talsu 2. vidusskola);
  • Programmas Geogebra izmantošana mācoties tēmu 'Kā attēlo un raksturo telpiskus ķermeņus?'. Vadītāja: Ilze Pilskalne (Andreja Upīša Skrīveru vidusskola, LU EZTF SIIC); 
  • Kā sagatavot 7. klases skolēnu pašvadītai un radošai temata noslēguma darba izstrādei matemātikā? Vadītāja: Anna Petrago (Jelgavas Valsts ģimnāzija);
  • Supervīzijas pedagogu profesionālai pilnveidei un atbalstam. Vadītāja: Inga Pāvula (Supervīzijas, konsultācijas, mentorings);
  • Projektu darbu plānošana un norise dabaszinībās. Vadītāja: Ilze Cīrule (LU EZTF SIIC); 
  • Dažādu līmeņu uzdevumu veidošana dabaszinātnēs. Vadītājs: Uldis Dzērve (LU EZTF SIIC);
  • Gaismas krāsas  (astronomijas jautājumi dabaszinātnēs). Vadītāja: Inese Dudareva (LU EZTF SIIC);
  • Monitoringa un CE darbi bioloģijā 2023.–2025.- ko rāda skolēnu atbildes? Pētniecība. Vadītāja: Lāsma Krastiņa (Bauskas Valsts ģimnāzija);
  • Monitoringa un CE darbi bioloģijā 2023.–2025.- ko rāda skolēnu atbildes? Prasmes. Vadītājs: Andris Nikolajenko (LU EZTF SIIC);
  • Kā veidot fizikas uzdevumus, atbalstot pāreju uz mācībām latviešu valodā? Vadītāja: Ludmila Belogrudova (LU EZTF);
  • 8.–9. klases ķīmijas mācību priekšmeta programmas parauga satura izmaiņu aktuālie jautājumi. Vadītāja: Jeļena Volkinšteine (VIAA);
  • Kombinētā mācīšanās 8. klases ķīmijas mācību saturā. Vadītājs: Niks Grīnbergs (Rīgas pamatskola 'Rīdze', LU EZTF SIIC);
  • Kādus spriešanas veidus skolēni izmanto apgūstot ķīmiju pamatskolā? Vadītājs: Kārlis Greitāns (LU EZTF SIIC). 

14.15 - 14.55

Darbnīcas (LU Zinātņu māja, LU Dabas māja):

  • Matemātiskās modelēšanas prasmju attīstīšana pamatskolas matemātikā. Vadītāja: Ilze France (LU EZTF SIIC);
  • Kā prasme jautāt palīdz iedziļināties matemātikas saturā? Vadītājas: Aira Kumerdanka (LU EZTF SIIC) un Ksenija Jakovļeva (Rīgas Valsts klasiskā ģimnāzija);
  • Praktiska darbnīca skolēnu izpratnes veicināšanai:  laukuma koncepts, figūru īpašības un problēmrisināšana. Vadītāja: Astrīda Cīrule (Konkordijas Universitāte; LU EZTF SIIC);
  • Dažādu līmeņu uzdevumu veidošana matemātikā. Vadītāja: Marta Mikīte (LU EZTF SIIC);
  • Shematisko zīmējumu izmantošana situāciju uzdevumu risināšanā  matemātikā. Vadītāja: Laine Blūma (LU EZTF SIIC);
  • Kā veidot sarunu stundā, lai vairāk skolēnu iesaistītos un domātu dziļāk? Vadītāja: Ildze Čakāne (LU EZTF SIIC); 
  • Apvērstās klases pieejas izmantošana vidusskolas matemātikā. Vadītāja: Liene Raituma (Jelgavas Valsts ģimnāzija, LU EZTF SIIC); 
  • Vērtēšana kā ceļvedis – skolēnu izaugsmes veicināšana ar mērķtiecīgu atgriezenisko saiti un mākslīgā intelekta rīkiem. Vadītājas: Evija Ozola ( Talsu 2. vidusskola, LU EZTF SIIC) un Indra Pauliņa (Talsu 2. vidusskola);
  • Programmas Geogebra izmantošana mācoties tēmu 'Kā attēlo un raksturo telpiskus ķermeņus?'. Vadītāja: Ilze Pilskalne (Andreja Upīša Skrīveru vidusskola, LU EZTF SIIC); 
  • Kā sagatavot 7. klases skolēnu pašvadītai un radošai temata noslēguma darba izstrādei matemātikā? Vadītāja: Anna Petrago (Jelgavas Valsts ģimnāzija);
  • Supervīzijas pedagogu profesionālai pilnveidei un atbalstam. Vadītāja: Inga Pāvula (Supervīzijas, konsultācijas, mentorings);
  • Projektu darbu plānošana un norise dabaszinībās. Vadītāja: Ilze Cīrule (LU EZTF SIIC); 
  • Dažādu līmeņu uzdevumu veidošana dabaszinātnēs. Vadītājs: Uldis Dzērve (LU EZTF SIIC);
  • Gaismas krāsas  (astronomijas jautājumi dabaszinātnēs). Vadītāja: Inese Dudareva (LU EZTF SIIC);
  • Monitoringa un CE darbi bioloģijā 2023.–2025.- ko rāda skolēnu atbildes? Pētniecība. Vadītāja: Lāsma Krastiņa (Bauskas Valsts ģimnāzija);
  • Monitoringa un CE darbi bioloģijā 2023.–2025.- ko rāda skolēnu atbildes? Prasmes. Vadītājs: Andris Nikolajenko (LU EZTF SIIC);
  • Kā veidot fizikas uzdevumus, atbalstot pāreju uz mācībām latviešu valodā? Vadītāja: Ludmila Belogrudova (LU EZTF);
  • Padziļinātā kursa Ķīmija II programmas parauga satura izmaiņu aktuālie jautājumi. Vadītāja: Jeļena Volkinšteine (VIAA);
  • Kombinētā mācīšanās 8. klases ķīmijas mācību saturā. Vadītājs: Niks Grīnbergs (Rīgas pamatskola 'Rīdze', LU EZTF SIIC);
  • Kādus spriešanas veidus skolēni izmanto  apgūstot ķīmiju pamatskolā? Vadītājs: Kārlis Greitāns (LU EZTF SIIC). 

15.10 - 16.00

Aktualitātes:

  • Matemātika ( LU Zinātņu māja, zāle- Alfa);
  • Dabaszinātnes (LU Dabas māja, zāle- Magnum).
 

Konferenci organizē LU EZTF Starpnozaru izglītības inovāciju centrs sadarbībā ar LU fakultātēm, Bioloģijas skolotāju asociāciju, Latvijas Fizikas skolotāju asociāciju, Latvijas Matemātikas skolotāju apvienību, Latvijas Ķīmijas skolotāju asociāciju un Latvijas Ģeogrāfijas biedrību.